Тайлбар
Нэг товшилтоор төлөх зар сурталчилгаа гэж юу вэ?
Нэг товшилтоор төлөх (PPC) зар сурталчилгаа нь зар сурталчилгааны аль нэгийг нь дарах бүрт сурталчлагчид төлбөр төлдөг интернет маркетингийн загвар юм. Энэ нь үндсэндээ эдгээр зочлолтыг органик аргаар “олох” оролдлого гэхээсээ илүүтэйгээр таны сайт руу зочлохыг худалдан авах арга юм. PPC зар сурталчилгааны хамгийн түгээмэл платформ бол Google Ads юм.
Нэг товшилтоор төлөх зар сурталчилгааны зардлыг хэрхэн тооцох вэ?
PPC кампанит ажлынхаа үр нөлөөг үнэлэхийн тулд та дараах томъёог ашиглаж болно.
- Нийт зарцуулсан: Таны PPC кампанит ажилд зарцуулсан нийт дүнг дараах байдлаар тооцоолж болно. $$ \text{Нийт зарцуулсан} = \text{CPC} \times \text{Дарах} $$ хаана:
- § \text{Total Spent} § — кампанит ажилд зарцуулсан нийт дүн
- § \text{CPC} § — нэг товшилтын дундаж зардал
- § \text{Clicks} § — хүлээн авсан товшилтын нийт тоо
- Нийт хөрвүүлэлт: Хөрвүүлэлтийн нийт тоог хөрвүүлэх хурдыг ашиглан тооцоолж болно: $$ \text{Нийт хөрвүүлэлт} = \frac{\text{Товшилт} \times \text{Хөрвөлтийн хурд}}{100} $$ хаана:
- § \text{Total Conversions} § — хөрвүүлэлтийн нийт тоо
- § \text{Conversion Rate} § — хөрвүүлэлтийг бий болгосон товшилтуудын хувь
- Орлого: Хөрвүүлэлтээс олсон орлогыг дараах байдлаар тооцоолж болно. $$ \text{Орлого} = \text{Нийт хөрвүүлэлт} \times \text{Бүтээгдэхүүн/үйлчилгээний өртөг} $$ хаана:
- § \text{Revenue} § — нийт орлого бий болсон
- § \text{Cost of Product/Service} § — борлуулсан бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний үнэ
- Ашиг: Эцэст нь кампанит ажлын ашгийг дараах байдлаар тооцоолж болно. $$ \text{Ашиг} = \text{Орлого} - \text{Нийт зарцуулсан} $$ хаана:
- § \text{Profit} § — аяны нийт ашиг
Тооцооллын жишээ
Танд дараах үнэт зүйлс байна гэж бодъё.
- Кампанит ажлын төсөв: 1000 доллар
- Нэг товшилтын дундаж зардал (CPC): $0.50
- Товшилтын тоо: 200
- Хөрвүүлэх хувь: 5%
- Бүтээгдэхүүн/үйлчилгээний өртөг: 50 доллар
Дээрх томъёог ашиглан:
Нийт зарцуулсан: $$ \text{Нийт зарцуулсан} = 0.50 \times 200 = 100 \text{ USD} $$
Нийт хөрвүүлэлт: $$ \text{Нийт хөрвүүлэлт} = \frac{200 \times 5}{100} = 10 $$
Орлого: $$ \text{Орлого} = 10 \times 50 = 500 \text{ USD} $$
Ашиг: $$ \text{Ашиг} = 500 - 100 = 400 \text{ USD} $$
Нэг товшилтоор төлөх зар сурталчилгааны тооцоолуурыг хэзээ ашиглах вэ?
- Кампанит ажлын үнэлгээ: Өөрийн PPC кампанит ажлынхаа үр ашгийг бий болгосон орлого, зардлын хооронд дүн шинжилгээ хийх замаар үнэл.
- Жишээ: Таны зар сурталчилгаанд зарцуулсан зардал ашигтай өгөөж өгч байгаа эсэхийг тодорхойл.
- Төсвийн төлөвлөлт: Өнгөрсөн гүйцэтгэлд тулгуурлан ирээдүйн кампанит ажилд бодитой төсөв гаргахад тусална.
- Жишээ: Дундаж CPC болон хүлээгдэж буй хөрвүүлэлтэд үндэслэн төсвөө тохируулна уу.
- Гүйцэтгэлийн хяналт: Өөрийн зар сурталчилгааны стратегийг оновчтой болгохын тулд хөрвүүлэлтийн хувь хэмжээ болон зардлын өөрчлөлтийг цаг хугацааны явцад хянах.
- Жишээ нь: Мэдээлэлтэй шийдвэр гаргахын тулд PPC гүйцэтгэлийн чиг хандлагыг тодорхойл.
- Харьцуулсан шинжилгээ: Янз бүрийн кампанит ажлыг харьцуулан аль нь илүү хэмнэлттэй болохыг хараарай.
- Жишээ: Өөр өөр зар сурталчилгааны бүлгүүд эсвэл түлхүүр үгсийн гүйцэтгэлийг үнэлэх.
Гол нэр томъёо
- CPC (Cost Per Click): Таны зар дээр товших бүрт төлдөг дүн.
- Дарах: Хэрэглэгчид таны зар дээр товшсон нийт тоо.
- Хөрвөлтийн түвшин: Хүссэн үйлдлийг (жишээ нь, худалдан авалт) хийсэн товшилтын хувь.
- Орлого: Хөрвүүлснээс олсон нийт орлого.
- Ашиг: Орлогоос зарцуулсан нийт дүнг хассаны дараа үлдэх дүн.
Дээрх тооцоолуурыг ашиглан өөр өөр утгыг оруулж, үр дүнг динамик байдлаар харна уу. Энэ нь таны PPC зар сурталчилгааны өгөгдөл дээр үндэслэн мэдээлэлтэй шийдвэр гаргахад тусална.